Gezelschapsspellen + 5 jaar


'Marbushka Güs, een magisch spel in het bos'

De Güs zijn echte plantenexperts en ze hebben de planten grappige namen gegeven met de letter U-umlaut. Ze hebben geheime recepten gemaakt, met verschillende ingrediënten voor elke plant om ze te kunnen genezen. Die ingrediënten mogen niet door elkaar komen. Alleen de geschikte combinatie van kristallen kan werken. De helende kristallen kunnen worden verzameld op bepaalde open bosplekken, maar de bomen bewegen continue. De opening naar de bosplekken wijzigt steeds, hetgeen het werk van de Güs moeilijker of juist makkelijker maakt. Al die veranderingen kunnen onverwachte ontmoetingen met boswezens opleveren.

Familiespel voor 2-4 spelers, vanaf 5 jaar. Speeltijd ca. 20 minuten

Inhoud van het spel

1 bordspel met draaiend bos, 4 Güs, 1 Morc, 4 bosfiguren, 14 receptenkaarten, 1 dobbelsteen, 4x6 kristallen

36,00 €

  • 0,5 kg
  • Beschikbaar
  • Levertijd: 1-3 dagen

'Marbushka De kikkerprins'

Ons verhaal begint met een onbezonnen belofte van de put op de binnenplaats van het kasteel. De prinses speelde met haar gouden bal op de rand van de put toen de bal in het water viel. De prinses snikte en in haar wanhoop beloofde ze zelfs de kikker die haar haastte om haar te helpen dat hij in ruil voor de bal met haar naar het paleis mocht gaan. De kikker hielp graag, in de hoop dat dit meisje eindelijk de vloek zou verbreken en hem weer in een knappe prins zou veranderen met haar kus, maar toen de prinses haar favoriete speeltje weer in haar handen hield, wilde ze haar beloften niet meer houden en ze verliet hem. De kikker ging haar achterna om haar te herinneren aan haar vergeten belofte ...

Vanaf 5 jaar, voor 2 tot 4 spelers.

Speeltijd 15 minuten

 

Inhoud: 1 paleis +1 verdieping, 1 prinses + 1 meid, 4 kikkerprinsen, 4 putjeskaarten, 1 dobbelsteen, 72 labyrintkaartenspelregels.

Let op: Het spel heeft geen Nederlandse beschrijving in het boekje, maar we vertaalden de Engelse versie voor u ;) 

 

36,00 €

  • 0,5 kg
  • Beschikbaar
  • Levertijd: 1-3 dagen

'Marbushka Lighthouse'

De eenzame vuurtorenwachter zeilde terug naar zijn uitkijkpost met voedselvoorraad toen een enorme storm opstak. De woeste zee veroorzaakte zijn schipbreuk en de zeilboot zonk naar de bodem van de zee. Gelukkig overleefde de eenzame vuurtorenwachter door naar een kleine rots te zwemmen. Vier zeilboten zetten de redding in, strijdend met elkaar om hem te helpen en op te halen om hem zo snel mogelijk terug naar het vuurtoreneiland te brengen.

Voor 2-4 spelers vanaf 5 jaar • Duur van het spel: ca. 15 minuten

Inhoud: 4 zeilboten, 1 vuurtorenwachter, 6 windkrachtkaarten, 1 spelbord in 3 stukken, 1 vuurtoren.

 

30,00 €

  • 0,5 kg
  • Beschikbaar
  • Levertijd: 1-3 dagen

'Marbushka In the garden'

Er was eens een sprookjesachtige tuin waar de in de lente geplante zaadjes tegen de herfst uitgroeiden tot fabelachtige bomen. Jij, kleine tuinier, mag de tuin nog mooier maken. De planten hebben veel zonlicht en water nodig om te groeien dus zorg dat je altijd voldoende water hebt en plant slim voordat de wolken de zon verbergen.

Leeftijd: 5+, Tijd: 15 minuten, Spelers: 2-4

Inhoud van het spel: 1 speelbord, 1 draaischijf, 4 tuiniers, 1 zon, 8 wolken, 4 zaadjes, 4 jonge boompjes, 4 bomen, 24 waterdruppels.

 

 

36,00 €

  • 0,5 kg
  • Uitverkocht

'Marbushka River'

Langs een lange en kalme rivier verbergen zich vreemde wezens. De ontdekkingsreizigers hebben een goede uitrusting en heel veel geluk nodig om ze te vinden. Een lastige race, maar wie de meest opmerkelijke resultaten aan het einde van de expeditie heeft gehaald, komt de eer van winnaar toe. Er wacht je een grappig en opwindend spel met verrassende ontdekkingen. 

 Doel van het spel: Zeil over de rivier en probeer steeds meer te ontdekken over de vreemde wezens. Je kan nieuwe hulpmiddelen kopen van het goederenschip om jouw onderzoek succesvol te laten worden en om de meest sensationele publicatie te krijgen aan het einde van het spel. 

Leeftijd 6+ - speelduur 30 minuten  - aantal spelers 2-4

Inhoud: 18 riviertegels, 8 boeien, 4 onderzoekers, 4x6 verplaatsmuntjes, 4 schepen, 1 goederenschip, 74 kaarten, 4 krantenpagina’s

38,00 €

  • 0,5 kg
  • Beschikbaar
  • Levertijd: 1-3 dagen

'Marbushka Grand Prix - een race van weleer'

Treed binnen in de geschiedenis en de wereld van de autosport, de triomf van de paardenkracht zonder paarden. Mijn heren, de wereld ligt voor jullie open! De vastberaden coureurs scheuren over onbegaanbare wegen en doorkruisen verlaten landschappen voor de grootste triomf. Henry, Rene, Morris, Jean, de Chauffeur en Mr. Bugatti bestrijden de hindernissen en elkaar, ieder op zijn eigen manier! Tijdens de eerste en grootste race uit de geschiedenis kan slechts diegene winnen, die ondanks de barre omstandigheden met zijn wonderauto, als eerste de eindstreep haalt. Maar eerlijk is eerlijk, naast talent zal een beetje geluk je verder helpen.

- Strategisch spel voor kinderen vanaf 6 jaar. Voor 2-5 spelers

Duur van het spel: ca. 20 minuten

- Doel van het spel

Winnen van de gouden Grand Prix-beker.

- Inhoud van het spel

1 spelbord, 5 x 6 kaarten, 5 houten auto's met coureur, 5 hindernissen, 1 beker

 

36,00 €

  • 0,5 kg
  • Beschikbaar
  • Levertijd: 1-3 dagen

'Marbushka De bibliotheek der mysterie'

De Bibliotheek der Mysterie bevat een collectie speciale boeken. Boeken met verhalen die de lezers meenamen op échte avonturen zodat ze één werden met de karakters uit de boeken. Ze konden draken trainen, schatten zoeken, zeilen op de Nijl en dit allemaal met een goedkoop bibliotheek abonnement. Mr Mean, een fantasieloze en gemene uitvinder, wilde ook deel uitmaken van die verhalen, maar zag vol frustratie dat het hem niet lukte. Hij probeerde met een eigen ontworpen projectie zwaard de boeken te vernietigen en de verhalen naar buiten te projecteren zodat hij wel hetzelfde als de lezers kon ervaren. Mr Mean heeft de boeken verwoest met zijn verschrikkelijke projectie zwaard waardoor de continuïteit van de verhalen verloren ging en de lezende avonturiers gevangen raakten in het verhaal en niet meer konden terugkeren naar de realiteit. Jullie doel is om alle delen van de verwoeste boeken terug te vinden om de lezende avonturiers te bevrijden. Ook moeten jullie ervoor zorgen dat, alle projectie zwaarden die Mr. Mean heeft geplaatst, worden vernietigd. Als ze niet vernietigd worden stort de bibliotheek in elkaar door de verschrikkelijke magische krachten. Je doel is gehaald als jullie allemaal zonder schade terugkeren naar het hoofdkwartier. Elk teamlid heeft een speciale kracht welke jullie tijdens het spel kan helpen. Als je deze krachten vakkundig en gecoördineerd met elkaar gebruikt, kunnen jullie je missie succesvol afronden!

Een coöperatief spel vanaf 8 jaar • geschikt voor 2 tot 4 spelers • Speelduur 45 min

Spelinhoud: 1 spelbord, 15 ruïnes, 12 projectie zwaarden, 4 boeken, 5 karakters, 64 kaarten

 

38,00 €

  • 0,5 kg
  • Beschikbaar
  • Levertijd: 1-3 dagen

'Marbushka Het vergeten Koninkrijk'

Het vergeten koninkrijk van Marbushka gaat over een bloeiend koninkrijk waar alle inwoners in perfecte harmonie samen leefden. Niets kon hun afleiden van het rechte pad; hun wijsheid zorgde voor eeuwige vrede. Omdat de kracht van Tovenaar Khaos werd gevoed door stommiteit en goedgelovigheid, kon hij dit koninkrijk niet in zijn macht krijgen. In zijn razende woede heeft hij de geschiedenis van het perfecte koninkrijk gewist. Alle foto’s en verhalen verdwenen. Alle herinneringen van de inwoners heeft hij bevroren in de duistere mijn in de hoge bergen.

Vanaf 13 jaar, 2-6 spelers.

Speelduur 90 minuten

 

Inhoud van het spel: 1 spel bord, 54 tegels, 7 figuren, 64 kaarten, 6 score pionnen, 1 draaischijf

De spelinstructies zitten niet standaard bij het spel, deze vind je online via de website van Marbushka. 

46,00 €

  • 0,5 kg
  • Beschikbaar
  • Levertijd: 1-3 dagen